Zes kandidaten uit regio Turnhout op verkiezingslijsten PVDA

De linkse PVDA zet drie Turnhoutenaren en drie kandidaten uit de rest van de regio op haar verkiezingslijsten. Zowel voor de Kamer, voor het Vlaams parlement als voor het Europees parlement kan je op PVDA-kandidaten uit onze regio stemmen.

Met deze ploeg wil de PVDA ook in de regio Turnhout sterke vooruitgang boeken. De linkse partij wil bij de verkiezingen in juni verdubbelen en wil naast de gekende gezichten ook arbeiders en jongeren in de parlementen krijgen. Ook de ploeg uit regio Turnhout weerspiegelt die ambitie met een jongere en met verschillende arbeiders met syndicale ervaring in beide vakbonden.

Wout

Wout Schafraet

Gemeenteraadslid

Op de Vlaamse lijst staat Turnhouts gemeenteraadslid Wout Schafraet (38) op de 10de plaats. Wout is ook lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober

Cindy

Cindy Eykens

Poetsvrouw

Op de 9de plaats van de Kamerlijst staat Cindy Eykens (48) Uit Turnhout. Cindy is poetsvrouw met dienstencheques en vakbondsafgevaardigde voor het ABVV. Ze is ook een bekend gezicht als vrijwilliger bij armoedevereniging T'ANtWOORD.

Buba

Bubacarr Jallow

Arbeider

Op de 12de plaats op de Kamerlijst staat Bubacarr Jallow (44), Turnhoutenaar met Gambiaanse roots en arbeider in een logistiek bedrijf.

Ann

Ann Willems

Teamcoach

Ann Willems (51) uit Oud-Turnhout staat als 8ste opvolger op de Kamerlijst. Ann is teamcoach en ACV-vakbondsafgevaardigde in een groot Chemisch bedrijf in Westerlo.

Luc

Luc Van der Schoot

Bediende

Op de Vlaamse lijst, op de 18de plaats, staat Luc Van der Schoot (60) uit Beerse. Luc is bediende en ACV-afgevaardigde bij Janssen Pharmaceutica.

Nell

Nell Maes

Student

Op de Europese lijst kan je stemmen op Nell Maes (20). Nell uit Arendonk staat op 5de opvolgersplaats. Ze is student Taal en Letterkunde aan de ULB en is daar actief bij Comac, de studentenbeweging van de PVDA.