PVDA stelt topploeg voor gemeenteraadsverkiezingen voor

26 juli 2024

PVDA Turnhout trekt met veel zelfvertrouwen naar de verkiezingen in oktober. De partij mikt op twee en hoopt stiekem op drie zetels. Ze stelde donderdagavond haar topploeg voor waarmee ze die ambities wil waarmaken.

Vandaag zetelt Wout Schafraet nog als enige PVDA’er in de Turnhoutse gemeenteraad. Daar moet op 13 oktober verandering in komen. “Onze sociale oppositie wordt op prijs gesteld en bij de nationale verkiezingen op 9 juni werden we de vierde partij van Turnhout”, vertelt Schafraet.

Dat Wout Schafraet (38j) opnieuw de lijst zal trekken werd eerder al bekendgemaakt. Op de tweede plaats staat Cindy Eykens (48j). Cindy is poetsvrouw en vakbondsafgevaardigde en is vrijwilliger bij armoedeorganisatie T’ANTwOORD. Cindy liet zich opmerken na de gasontploffing in Turnhout twee jaar geleden. Ze stampte een team van tientallen chauffeurs-vrijwilligers uit de grond om alle ingezamelde meubels en goederen tot bij de slachtoffers te krijgen.

Op de derde plaats staat Umut Tecimer (28j). Umut is bediende in de petrochemie en is een geëngageerd vrijwilliger op tal van acties en activiteiten in Turnhout. Umut heeft heel zijn jeugd in sociale woonwijk Den Brand gewoond en woont nu in het centrum van Turnhout. Als jonge Turnhoutenaar kent hij de uitdagingen in onze stad op vlak van betaalbaar en kwaliteitsvol wonen als geen ander.

Op plaats vier staat Hilde De Block (56j). Hilde is verpleegster in een Turnhouts woonzorgcentrum en komt op voor een betaalbare en kwaliteitsvolle ouderenzorg. Op de vijfde plaats staat Bubacarr Jallow (44j). Hij is logistiek arbeider en vakbondsafgevaardigde.

Met deze kandidaten wil de linkse PVDA de werkende klasse, de jongeren en de brede diversiteit die onze stad kent een plaats geven bovenaan op haar lijst en binnenkort ook in de Turnhoutse gemeenteraad. “Wij gaan volop voor twee zetels en wie weet zit er wel een derde zetel in”, drukt Schafraet zijn ambities uit. “Met Cindy op twee en Umut op drie hebben we absoluut de geschikte kandidaten om de PVDA-ploeg in de Turnhoutse gemeenteraad uit te breiden voor de komende zes jaren”.

De volledige lijst wordt eind augustus aan het brede publiek bekendgemaakt.

👉 Artikel GVA

👉 Facebook