Beerse-Vosselaar toont solidair hart voor Verviers

PVDA Beerse-Vosselaar kookte 70 liter soep voor de slachtoffers van de overstromingen. Lokale bakkerijen, broodjeszaken en sympathisanten schonken broden om uit te delen en groenten en materiaal om mee te koken.

De nood aan hulp in de Vedervallei is nog steeds heel groot. Veel huizen zijn nog steeds onbewoonbaar en hebben vocht in de muren. Mensen hebben geen gas, amper keukentoestellen en verwarmen alles op elektriciteit bij gebrek aan alternatieven. De angst voor de jaarlijkse afrekening met de huidige energieprijzen zit er dik in.

Gelukkig is de solidariteit die hieruit voorkomt heel groot. Voor deze actie kregen wij van Ria groenten gedoneerd, Bakkerij Smits in Vosselaar schonk broden en Broodjeszaak t broojke uit Beerse gaf ons emmers om de soep in te bewaren. PVDA-leden uit Beerse en Vosselaar Nick, Luc, Naomi, René en Jos kookten 70 liter soep. We deelden alles uit deur aan deur in Verviers om de mensen een hart onder de riem te steken. De SolidariTeams zullen wekelijks soep blijven brengen.