3. Emel Tecimer

43 jaar

Emel Tecimer combineert net als zoveel vrouwen een halftijdse betaalde job met haar voltijdse job voor het huishouden en voor haar drie kinderen. Ze gaat drie dagen in de week werken in een Turkse pizza- en kebabzaak in Oud-Turnhout. Emel woont al 14 jaar in de sociale woonwijk Den Brand. Daar kent ze iedereen en iedereen kent haar.

Den Brand is één van die wijken die in de steek gelaten wordt. "De vuilbakken worden hier amper leeggemaakt, het groen wordt hier amper onderhouden. Toen er een gevaarlijke put was in de kinderspeeltuin bij mij om de hoek, duurde het een week voor we antwoord kregen van iemand van de stad dat ze er iets aan zouden doen. En ook De Lijn laat de wijk links liggen. Een ritje naar de Grote Markt duurde vroeger tien minuten. Nu duurt het een half uur!"

Emel komt op voor al die wijken in onze stad die achtergelaten worden. "Voor de mensen in Den Brand, maar ook in de Parkwijk, in Zevendonk... Wij willen toch geen ghetto's waar alle mensen die het moeilijk hebben gaan samenwonen en aan hun lot worden overgelaten? We willen investeringen en een goede sociale mix in alle wijken van onze stad".