Fotoreportage

Menselijke warmte en solidariteit op de tweede editie van ons Lentediner. Onze solidariteitsmaaltijd voor mensen in armoede wordt zo een jaarlijkse traditie. Ook dit jaar werd het een onvergetelijke avond met opnieuw overheerlijke spaghetti.

Fotoreportage

Nagenieten van onze eerste Turnhoutse PVDA-Nieuwjaarsreceptie. Veel blije gezichten en veel goesting om er tegenaan te gaan, voor een gezond, creatief en solidair 2017. Tot volgend jaar?

Fotoreportage

Honderden Turnhoutenaren kwamen maandagavond 17 oktober (de internationale dag van verzet tegen armoede) samen op initiatief van het Netwerk tegen Armoede voor de jaarlijkse fakkeltocht. Solidariteit en menselijke warmte als antwoord op de toenemende armoede in ons land.

Fotoreportage

Veel geïnteresseerden voor de debatavond van PVDA Turnhout met Peter Mertens (PVDA), Jeroen Vleugels (ABVV) en Patrick Govaert (ACV). Samen maakten ze een balans op van 2 jaar regering Michel - De Wever.

Fotoreportage

Meer dan zestig boze Zevendonkenaren kwamen woensdagavond 31 augustus hun laatste groet brengen aan Bus 1. De inwoners zijn echter vastberaden om verder te vechten voor een regelmatig en kwaliteitsvol openbaar vervoer van en naar Turnhout.

Fotoreportage

Gedaan met langer werken, 48-urenweken en Turteltaksen... wij vonden in Panama de nodige 2,2miljard euro om het gat in de begroting te dichten! Voorafgaand aan de Kempense 1mei-optocht passeerden we even langs het belastingkantoor van Herentals om het fraudegeld in de bus te steken, ter attentie van minister Van Overtveld.
‪#‎BastaPanama‬ ‪#‎DeMaatIsVol‬

Fotoreportage

Turteltaksen en 48-urenweken voor de werkende mensen. Panamagepamper voor de superrijke fraudeurs. De maat is nu écht vol! De PVDA stapte dan ook met veel volk op in een kleurrijke en strijdbare 1 mei-optocht in Herentals. Het begin van een nieuwe sociale lente.
‪#‎BastaPanama‬ ‪#‎DeMaatIsVol‬ ‪#‎1mei‬

Fotoreportage

Terwijl de regering dezer dagen nog dieper in de zakken van de werkende mensen graait en de verarming verder doet toenemen, organiseerde de PVDA dit weekend de solidariteit. Ons Lentediner voor mensen in armoede was een groot succes. Veel blije gezichten en goed gevulde magen.

Fotoreportage

Nadat de klimaatmars in Parijs, Brussel en tenslotte in Oostende niet kon doorgaan, riep de Climate Express zondag op tot lokale acties onder de slogan ‪#‎WeAreMarching‬. Hart boven Hard Kempen ondersteunde die oproep en met de PVDA sloten we ons daar uiteraard bij aan. De klimaatconferentie is té belangrijk om onze stem niet laten horen!

Fotoreportage

Meer dan 200 Turnhoutenaren kwamen op zondag 23 november samen op de wake van Hart boven Hard tegen haat, terreur en oorlog, wereldwijd.
Bekijk hier de mooie fotoreportage van Nadja Stijven.