Ingrid en 999 andere Turnhoutenaren gaven hun mening in #degrotebevraging

Ingrid glundert van trots. We hebben haar net laten weten dat zij de duizendste Turnhoutenaar is die haar mening heeft gegeven in #degrotebevraging. “Normaal sta ik niet graag op foto, maar voor deze gelegenheid maak ik graag een uitzondering” lacht ze.

Ingrid is 47 jaar jong en werkt in de schoonmaaksector. Ze is blij dat we haar mening vragen. “De stad geeft de mensen onvoldoende inspraak. Dat jullie nu de mensen hun mening vragen vind ik echt heel positief”.

Een belangrijk probleem waar Ingrid van wakker ligt is de verkeersveiligheid. “Ik kom bijna elke dag aan het kruispunt van de ring met de steenweg op Gierle. Dat is levensgevaarlijk. Zowel voor automobilisten als voor voetgangers en fietsers”. Andere problemen die Ingrid bezig houden zijn de toenemende armoede en de hoge woonkost.

De PVDA stelde zich in september tot doel om duizend Turnhoutenaren te bevragen over wat anders kan en wat beter moet in onze stad. Dat doel hebben we nu bereikt. “Als je weet dat mensen gemiddeld zo’n acht minuten doen over het invullen van onze bevraging, dan weet je dat wij omgerekend 133 uur en 20 minuten in dialoog gegaan zijn met de inwoners van onze stad, over thema’s zoals armoede, gezondheid, betaalbare ouderenzorg en mobiliteit” vertelt PVDA-lijsttrekker Wout Schafraet trots. “We deden meer dan 400 huisbezoeken, we stonden aan de supermarkten, aan de rommelmarkt en aan de bibliotheek en we spraken honderden mensen individueel aan via mail, messenger en whatsapp. Welke partij doet ons zoiets na? Actief onder de mensen komen, luisteren naar de mensen, dat zit in het DNA van onze partij”

PVDA Turnhout gaat nog door tot eind januari met #degrotebevraging. Als jij nog niet je mening gaf over onze stad, doe dat dan snel via www.degrotebevraging.be